Gofry z bitą śmietaną i sosem malinowym



Składniki

  • mąka tortowa 2 szkl
  • mleko 2 % 1 szkl
  • jaja 2 szt
  • olej 6 łyżek
  • cukier waniliowy 30 g
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka z kopką
  • cukier puder 2 łyżki 
     
     
  • śmietana kremówka 400 ml 
     
     
  • maliny 2 szkl
  • likier amaretto 5 łyżek




Przepis ten w orginale jest tak
zwany dwójkowy
jednak moja gofrownica nie podołała mu i za każdym razem gdy ją otwierałam połowa gofra była u góry połowa na dole, przepis jest pyszny, ale ja musiałam go zmodyfikować do mojej maszyny :P

Nadal smakuje dobrze  więc podzielę się z wami, bo kiedy szukałam winy co powoduje rozdwajanie się gofrów nie wiele znalazałam w sieci, a nie raz robiłam gofry z różnych przepisów i zawsze mi wychodziły, kluczowa okazała się gęstość ciasta , moja gofrownica ma 700w i ten przepis wychodzi w niej perfekcyjnie.

Sposób przygotowania

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywno.
Mąkę, mleko, żółtka cukry oba, proszek, olej mieszamy osobno w misce tak by się to połączyło, na koniec dodajemy ubite białka delikatnie mieszamy.

Gofrownicę ustawiamy na najwyższy poziom ja mam 6 i czekamy aż się nagrzeje, następnie sylikonowym pedzlem smarujemy środek maszyny i wlewamy ciasto, tak by było zakryte dno, zamykamy i nie otwieramy przez 3-4 min. po tym czasie sprawdzamy czy są już zrumienione jesli tak wyciągamy i studzimy na kratce będą w tedy chrupiące.
Z tej porcji wychodzi 6-8 gofrów
Śmietanę ubijamy na sztywno i rękawem cukierniczym nakładamy na każdy lekko przestudzony gofr.
Maliny rozgniatamy widelcem i mieszamy z likierem, polewamy po śmietanie , dekorujemy i podajemy.










Komentarze

Prześlij komentarz