Pizza z mozarellą, pieczarkami, sosem chilli , kwiatami cukinii i botwinką


Składniki

CIASTO
  • woda letnia 200 ml
  • mąka tortowa 3 szkl
  • drożdże 1 łyżeczka
  • sól 3 szczypty
  • przyprawa do pizzy 3 szczypty
  • oliwa 4 łyżki / pikantna pepperoni
FARSZ;
  • mozarella 1 szt
  • szynka parmeńska 100 g
  • cukinia 3 szt. kwiaty swieże
  • oliwki zielone 6 szt
  • pieczarki 1 szt./duża
  • botwinka 5 listków
  • cebula 1 szt 
    sos chilli 2 łyżki  
     Ciasto;
    Z podanych składników, bez czekania aż rozczyn zacznie pracować, wyrabiam ciasto robotem kuchennym , po czym wałkuję na spód tortownicy o średnicy 34cm i zostawiam aż wyrośnie na 30 min.

    Farsz;
    Mozarellę, cebulę, oliwki, pieczarki, kroimy w plastry dosć cienkie,szybkę w kosteczkę,,kwiaty cukinii zostawiłam w całości, botwinkę porwałam na mniejsze kawałki.

    Na ciasto dałam sos chilli na to mozarellę i potem resztę składników, można dodatkowo jeszcze osypać ziołami do pizzy, ale ja daję do ciasta.
    Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 20 min ja mam tylko 180st , jeśli macie więcej stopni to lepiej .












Komentarze