Pizza z kozim serem, szynką prosciutto , cebulą, sosem chilli



Składniki

CIASTO :
  • woda letnia 200 ml
  • mąka tortowa 400 g/ok może więcej
  • drożdże 1 łyżeczka
  • sól 3 szczypty
  • przyprawa do pizzy 1 łyżeczka
  • oliwa 4 łyżki
FARSZ ;
  • ser kozi 120 g
  • cebula czerwona 1 szt
  • oliwki zielone 6 szt/z anchois
  • pieczarki 2 szt małe
  • szynka hiszpańska 100 g
  • chilli 4 lyżki/ sos






 Ciasto ;

Z podanych składników zarabiamy ciasto, wyrabiamy ok 10 min by było napowietrzone i elastyczne, wałkujemy na spód tortownicy 33cm i zostawiamy aż podrośnie.

Ciasto smarujemy sosem chilii.

Kroimy kozi ser na plastry ja użyłam utwardzanego  sera podpuszczkowego , układamy najpierw na cieście , następnie pokrojone oliwki, cebula i pieczarki, szynkę rwiemy dłońmi, ja kupuję takie już paczkowane ,cienkie jak listek dają dużo aromatu, a nie wiele ważą, bo to drogie szynki. Na koniec pieczemy przez 30 min w tem ja mam tylko 180st i tak piekę, jeśli macie więcej to lepiej i w tedy skróćcie czas pieczenia . 







Komentarze