Drożdżowe ślimaczki z szynką parmeńską, mozarellą, oliwkami, grzybami



Składniki

CIASTO
  • woda 300 ml
  • mąka tortowa 600 g/ok
  • przyprawa do pizzy 1 łyżeczka
  • kminek 2 szczypty
  • oliwa z oliwek 5 łyżek
  • sól 4 szczypty
  • drożdże 1 łyżeczka kopiasta
FARSZ;
  • mozarella 1 szt
  • oliwki zielone 6 szt
  • czosnek w oleju z ziołami 6 szt
  • szynka parmeńska 100 g
  • kiełbasa krakowska 5 plastrów
  • pieczarki 2 szt
  • grzyby leśne 1 garść ./ mrożone użyłam
  • masło 1 łyżka
  • cebula czerwona 1 szt
  • bazylia 5 listków
  • sos pomidorowy 4 łyzki





Z ciepłej wody i pozostałych składników na ciasto, łączymy je i wyrabiamy dobrze napowietrzając.



Ciasto wałkujemy na kształt prostokąta i zostawiamy an 30 min by podrosło.


Na patelnię wrzucamy masło, poszatkowaną cebulę i grzyby , ja wykorzystałam resztki z zamrażarki, przesmażyłam chwilę by odparował sok.Mozarellę ścieramy na tarce, kiełbasę i szynkę, kroimy na małe kawałki , czosnek i oliwki w plasterki. Ciasto smarujemy cienko sosem pomidorowym ,czy ketchupem , lub czymś innym .Na ciasto kładziemy farsz równo go rozłożyć 

Następnie zwijamy jak struclę, dobrze jest mieć ciasto na papierze do pieczenia, bądż sylikonowej desce, idzie to dużo łatwiej. Następnie kroimy na 1.5cm plastry, mi wyszło 18 szt , delikatnie przenosząc na nożu układamy w foremce, zostawiamy do wyrośnięcia na ok 1h po czym pieczemy przez 20-25 min w tem 180st


















 .

Komentarze