Sałatka śledziowa z ananasem i warzywami





Składniki

  • śledzie w oleju 300 g
  • ananas w puszce 1/2 puszki
  • cebulka marynowana 1/2 słoika
  • marchew sałatkowa 10 plastrów
  • ziemniaki ugotowane 3 szt
  • pieczarki marynowane 1 słoik 200ml
  • pepperoni 1 szt/świeża
  • cebula dymka 3 szt/ z łodygą zieloną
  • śmietana gęsta 1 szkl
  • majonez 1/2 szkl
  • gałka muszkatołowa mielona 1/2 łyżeczki
  • kolendra mielona 1/2 łyżeczki
  • pieprz kolorowy ziarnisty 1/2 łyżeczki
  • sól 1 szczypta / opcjonalnie




 Ziemniaka ugotowanego kroimy w kostkę wrzucamy do szklanej misy.
Pieczarki kroimy na ćwiartki, cebulki w plasterki, a dymkę szatkujemy razem ze szczypiorem i dodajemy do reszty składników.
Marchew użyłam marynowaną ze słoika, bo nie chciałam by się zmarnowała, pokroiłam w paseczki. Pepperoni świeże oczyszczamy z pestek i kroimy drobniutko.
Ananasa w kosteczkę i dodajemy do miski.
Na koniec kroimy w paseczki śledzia ja użyłam po góralsku takiego z grzybami i je też wrzuciłam do sałatki .

Śmietanę mieszamy z majonezem, doprawiamy ale bez soli, bo śledzie są tak słone,że dopiero po kilku godzinach wiadomo czy sól jest potrzebna czy nie .

Całość mieszamy odstawiamy na kilka godzin .

Komentarze