Grillowane kotleciki z serem i pietruszką


Składniki

Marynata i mięso
  • mięso mielone wołowe 250 g
  • gałka muszkatołowa mielona 2 szczypty
  • pieprz 2 szczypty
  • sól do smaku 3 szczypty
  • papryka czerwona 1/2 łyżeczki
  • kolendra mielona 3 szczypty
dodatki ;
  • natka pietruszki 1 łyżka
  • ser żółty 2 plastry 3cmx 4cm
  • oliwa 2 łyżki najlepiej ostra  pepperoni ja sobie sama taką robię, piekąc papryczki,potem je obieram ze skórki i zalewam oliwą klasyczną w specjalnej szklanej karafce , po kilku dniach mam aromatyczną i pikantną oliwę .


Krok 1

Mięso wołowe ja miałam pieczeniowe, mielimy najlepiej samemu, użyłam nie dużej ilości bo to była próba czy będzie smaczne takie inne mięso z grilla,wyszło na prawdę ciekawe w smaku.

Doprawiamy podanymi przyprawami, wyrabiamy i zostawiamy na kilka godzin by mięso nabrało smaku.
 

Krok 2

Ser długo dojrzewający twardy kroimy w kosteczkę najlepiej małą by nam się lepiej kotleciki formowało.



Krok 3

Do mięsa dodajemy ser i poszatkowaną natkę ,wyrabiamy .


Krok 4

Z mięsa formujemy małe kotleciki dość płaskie bo nam się skurczą przy pieczeniu, a nie powinny być grube.


Krok 5

Każdy kotlet z obu stron smarujemy oliwą ja użyłam pikantnej pepperoni

 

Krok 6

Grillujemy po kilka min z każdej strony, mięso szybko dochodzi, a ser się lekko topi.






Komentarze