Karp w galarecie


Składniki:

Ja karpia nie lubię ,ale miałam gościć jego smakoszy więc dla nich zrobiłam w galarecie .
Karpia oczyściłam z łusek ,odciełam płetwy , pokroiłam w dzwonka ok 3 cm .Do garnka włożyłam dzwonka , głowę i ogon ,miałam jeszcze głowę pstrąga i jego kręgosłup więc też dodałam ,zalałam 2 L wody ,dodałam sól pieprz ,ziele ,cebulę obraną ,ale całą i gotowałam na bardzo małym ogniu prze 1.30h .


Marchew i korzeń pietruszki gotowałam osobno do miękkości ,jaja na twardo 10min , by nie miały zielonej otoczki .

Ugotowaną rybę delikatnie wyjełam z wywaru na sitko do ostygnięcia .
Wywar przecedziłam i dodałam żelatynę .
Musimy sobie odmierzyć filiżanką w której będzie galaretka ,ile potrzebujemy wywaru .Ja robiłam 10 szt po 150ml każda , więc wywaru ok 1,3L bo mamy jeszcze rybę i warzywa .

Do każdej filiżanki na dno układam plaster jajka tak by zółtko było widoczne po wyjęciu z formy .Następnie w ogół jajka układamy groszek z puszki ,robiąc wianuszek .Marchew i pietruszkę kroimy w kostkę i dodajemy do filizanki .
Zimną rybkę rozdzielamy na małe kawalki , jak najlepiej usuwając ości .
Takie kawałki wkładamy do filiżanki i gdy uzupełnimy wszystkie to zalewamy rybnym wywarem ,wstawiamy do lodówki do zastygnięcia .


Komentarze