Piotrusss











Lista składników

1 kostka margaryny Kasia
3 jaja
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
1 szklanka powieł lub marmolady
1i 1/2 łyzeczki proszku
1 i 1/2 łyżeczki sody
4 łyżki kakao
2 łyzki kawy instant amaretto
2 łyżki likieru amaretto
100 ml coca coli
śmietana 36 % 600ml + cukier do smaku
polewa czekoladowa ;

Jak zrobić?

Jaja ubijamy z cukrem na puszystą masę. Kasię topimy / może być olej , studzimy . Do masy jajecznej dodajemy margarynę stopioną , ostudzoną , nastepnie powidła . Teraz delikatnie wlewamy mleko i colę . Mąkę mieszamy z kawą , kakaem , proszkiem i sodą mieszamy z całością i wykładamy do formy 24 cm okrągłej , pieczemy ok 1h w tem 180st - 190st Po wyjęciu i ostudzeniu , kroimy na pół foremką w kształcie serca najpierw w jednej części wycinamy brzuszki serca , zanurzając foremkę w cieście i ciągnąć i zbierając ciasto tworzymy okrąg , w drugiej części ciasta robimy samym szpicem dół serca , następnie napełniamy ubitą śmietaną i składamy ciasto . Ja polałam polewą i udekorowałam śmietaną . Ciasto jest wymyślone prze ze mnie , specjalnie dla męża , wyszło bardzo wilgotne , smaczne do szaleństwa ,ale serce jak widać nie ejst zbyt udane :( polecałabym zrobić z masy maślanej , gdyż śmietana nie trzyma się sztywno i moje serce w środku choć widoczne , nie ejst bardzo zgrabne :D Ale smak wynagradza wszystko .
Temperatura piekarnika : 180 st. C
Czas pieczenia: 50 min
Trudność: łatwe








Komentarze