Dyniowo - jabłkowa szarlotka



 1 kostka margaryny

1/2 szkl cukru

600 g mąki

3 jaja

1 łyżeczka proszku

cukier waniliowy

sok z 1 pomarańczy

Z podanych składników zagniatamy ciasto jak klasyczne kruche , wyrabiamy chwilkę i zawijamy w folię spożywczą , ja podzieliłam na 3 części , jedną zamroziłamy by zetrzeć na wierzch

Dynia 700g

jabłka 700g

brązowy cukier ok 100 g

2 łyżki mąki ziemniaczanej

Dynię obieramy i trzemy na dużych oczkach , tak samo jabłka odstawiamy na chwilę skrapiając całosć sokiem z cytryny , po chwili biorę miazgę na raty do rąk i wyciskam sok ,aż kada poracja pzejdzie przez moje rece , doprawiam cukrem ,cynamonem i dodajemy mąkę ziemniaczaną i mieszamy

Gotowe schłodzone ciasto wyciągam i wylepiam dno okrągłej formy , wykładam dynię z jabłkami , na to ja ścieram część ciasta na grubych oczkach , a z ostatniej części zrobiłam foremką dekoracyjne dynie  oczka i nosek i buzię smarowałam białkiem by sie fajnie przykleiło ( nalezy sobie ciut białka zostawić zanim damy do ciasta ,potrzeba odrobinkę)


U nas bardzo jest lubiane takie ciasto mieszane , nie z samej dyni, bo ona ma dosć ciemny kolor po upieczeniu, a połaczenie z jabłkami daje równowagę i zupełnie inny smak.Mam nadzieję ze się ktoś skusi





Komentarze