Drożdżowy odrywaniec z masłem i cynamonem






Składniki

  • mleko 2 % 250 ml
  • mąka tortowa 500 g może mniej/ więcej typ 450
  • jaja 4 szt
  • cukier puder 150 g
  • cukier waniliowy 30 g
  • olej rzepakowy 70 ml
  • masło 3 łyżki
  • cynamon 1 łyżka
  • cukier brązowy 1 łyżka
  • drożdże świeże 50 g

 Jaja ucieramy do białości z cukrem i c.waniliowym. Następnie dolewamy wolnym strumienim olej, nadal ubijamy,.
Z drożdży, mleka, 3 łyżek mąki, robimy zaczyn, mieszamy wszystko razem, odstawiamy w ciepłe miejsce na 10min i gdy zacznie pracować, dodajemy do masy jajecznej,  ciągle ubijając. Następnie dodajemy mąkę, już wyrabiamy ręcznie, aż ciasto będzie elastyczne, mąki może wejść więcej, zalezy to od wielkości jaj i mąki, ale nie przesadzajmy z ilością, max odchylenia to 100 -150g.
Zostawiamy do wyrośnięcia na 2h

Wyrośnięte ciasto wałkujemy na ok 7mm-do 10mm, kroimy na długie paski, smarujemy masłem, ja robię to palcami, nie roztapiam masła wcześniej, osypujemy cynamonem i cukrem.

Układamy jedno na drugim, tworząc piętra.

Następnie kroimy na części u mnie 5 kawałków.

Tak przygotowane kawałki kładziemy w foremce, u mnie keksówka długa na 37cmx 15cm, zostawiamy na 30 min by podrosło, następnie pieczemy w 180st przez ok 40min.





















Komentarze