Tarta z jabłkami budyniem i bezą






Składniki:

Z podanych składników na ciasto czyli margaryna ,mąka ,jaja ,proszek ,wanilia rum i cukier puder zagniatamy ciasto dzielimy na pół , połową wylepiamy formę do tarty o średnicy 33cm ,a połowę podzieliłam na 4 małe wałeczki owinełam folią i zamroziłam by je ładnie zetrzeć na górę .


Budyń ugotowałam sama ,jeśli robimy z torebki to z 2szt na 500ml mleka by był gęsty .


Jabłka obieramy i kroimy w ósemki ,wrzucamy do garnka ,zalewamy rumem i prażymy ok 10 min by odparował sok .


Białka ważymy bo są różnej wielkości moje ważyły 70g użyłam do nich 100g cukru pudru .
Najpierw ubijamy białka na sztywno ,następnie porcjami dodajemy cukier cały czas ubijają ,aż masa będzie lśniąca i sztywna .


Na ciasto w formie układamy jabłka ,na nie wylewamy ciepły budyń na to ścieramy na grubych oczkach zamrożone ciasto i pieczemy ok 50min w tem 180st .

Gdy ciasto się upiecze nakładamy masę z piany ,ja użyłam rękawa cukierniczego i zrobiłam takie jak na foto paski ,tak by pomiędzy dało się kroić nie krusząc bezy ,należy zrobić duże odstępy bo beza rośnie .

Tak przygotowane wkładamy ponownie do piekarnika nagrzanego do 180st i odrazu zmniejszamy tem.do 100st beza urośnie i lekko się wysuszy ,jeśli am być ciągnąca w środku wystraczy jakieś 25 min jeśli krucha ok40min










Komentarze

Prześlij komentarz