Szarlotka z figową nutą



Składniki:

Z mąki , cukru , śmietany , jaj , margaryny , proszku szybko zagniatamy ciasto .
Dzielimy na 3 części , jedną wylepiamy formę , drugą zamrażamy by fajnie się nam ciasto tarło , a trzecią zostawiamy by zrobić dekoracyjne dynie .

Jabłka obieramy , ścieramy na grubych oczkach , odciskamy sok , robię to zawsze , bo nie lubię niespodzianek .
Do jabłek odciśniętych ,dodaję kardamon , gożdżiki i cynamon ,a także konfiturę figową .Całość mieszamy .
Na wylepioną ciastem foremkę ja użyłam kwadratowej 25x34 wykładamy nasze jabłka , na nie ścieramy na grubych oczkach ciasto , z kolejnej części ciasta robimy dynię , więc je wałkujemy i foremkami wycinamy potrzebne elementy
następnie składamy już na cieście całość naszej dekoracyjnej dyni .Można zrobić gwiazdki , serca , lub zostawić tylko starte ciasto , ja robiłam to na imprezę Halloweenową więc zrobiłam pod ten temat .
Pieczemy ok 1 h w tem 170st .











Komentarze