Domek z piernika



W tym roku moja rodzinka dostanie takie domki na prezent.
Ten pierwszy nie jest idealny ,ale mój własno recznie zrobiony .
Jestem z nigo dumna ,choć łatwo go złożyć nie było :)
2 jajka
6 szkl mąki zwykłej
300g miodu
8 łyzek cukru
2 przyprawy do piernika
1 łyzeczka sody
2 łyzki margaryny / takie kopiate
1 łyzka kakao 


Z podanych składników zarabiamy ciasto jak kruche .
Odstawiamy do odpoczęcia na kilka godzin , by przyprawy sie z aromatyzowały .
Nastepnie wylepiamy ciastem formę sylikonową , ja mam akurat taką.
Ciasta nie do pełna nakładamy i pieczemy ok 10 min w tem 200st 

Lukier
1 kg cukru pudru
3 białka 

Ubijamy do białosci na gęstą masę i przekładamy do dekoratora z cieniutką koncówką ;)



 Ja sobie pomogłam wykałaczkami , bo czekanie aż lukier zasknie to wieki :)













Jak widać nie wyszedł idealnie ,ale robiłam to pierwszy raz :)
 Pięknie zapakowałam i czekają na swoje 5 minut :)



Komentarze