Kluski na parze z sosem malinowym










Składniki

CIASTO ;
  • mleko 3,2% 400 ml
  • drożdże 100 g
  • mąka pszenna 1 kg/ ok może więcej typ 500
  • żółtko jaja 6 szt
  • cukier puder 1/2 szkl
  • olej 1/2 szkl
  • konfitura malinowa 1 szkl
SOS;
  • mrożone maliny 2 szkl
  • jogurt naturalny 300 ml
  • syrop klonowy 6 łyżek/ jeśli nie macie -to cukie





CIASTO ;
Do dużej miski wlewamy letnie mleko, 1/2 szklanki mąki, 2 łyżki cukru, całość mieszamy, ma być konsystencja gęstej śmietany, zostawiamy aż zaczyn wyrośnie.

Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy olej, wyrośniety zaczyn, resztę cukru, delikatnie mikserem mieszamy, następnie dosypujemy stopniowo mąkę , zaczynamy wyrabiać ciasto ręką, aż stanie się gładkie,

Znów odstawiamy do wyrośnięcia.
Gdy podwoi swoją objętość, wałkujemy na placek 2 cm i wykrawamy koła, na środek każdego dajemy lyżeczkę konfitury, zlepiamy, układamy na blacie, do wyrośnięcia, zlepieniem w dół. znów zostawiamy na ok 30min.


W tym czasie robimy sos;

Maliny rozmrażamy, najlepiej wcześniej wyciągnąć, dodajemy jogurt, syrop i miksujemy na gładką masę.


Kluski gotujemy na parze, pod przykryciem ok 10-15min, zależy od wielkości. z tej porcji wychodzi ok 35szt dośc sporych klusek.
Uparowane polewamy sosem.

Komentarze

  1. Trochę z tym roboty... No i jak dla mnie to za słodko, mimo że to jeden ze smaków mojego dzieciństwa :) Wolę zdecydowanie słone potrawy, chociażby pyzy z mięsem. Sycą, pięknie pachną, są smaczne :) No i nie mam za bardzo czasu na gotowanie, zwykle kupuję gotowe dania. Ale już mam swoje sprawdzone, bo nie wszystkie kupne są dobre. Rekordy popularności wśród mnie i moich znajomych biją ostatnio pyzy z mięsem z Biedronki, są przepyszne :) Nie wiem czy są w każdej Biedronce, ale w mojej w Tarnowie na Leśnej są dostępne. Chodzi o te z Amigos tak dla ścisłości, polecam spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz