Uszka z kapustą, grzybami leśnymi, szalotką, natką






         Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY







Składniki

Farsz :
  • grzyby suszone 2 garście
  • szalotka 4 szt
  • cebula czerwona 1 szt
  • natka pietruszki 2 łyżki
  • masło 2 łyżki
  • kapusta kiszona 4 garście
  • sól do smaku 1/2 łyżeczka
  • pieprz ziołowy 1 łyżeczka
  • kminek mielony 1/2 łyżeczki

 CIASTO:
  • woda 500 ml
  • mąka tortowa 1,20 kg
  • sól do smaku 1 łyżeczka
  • olej 4 łyżki



Grzyby leśne suszone namaczamy najlepiej dzień wcześniej .

Następnie na drugi dzień, grzyby zalewamy wodą, tak by były przykryte i gotujemy 20min na małym ogniu.Po ugotowaniu odcedzamy, ale wywaru nie wylewamy.

Szalotkę, cebulę przesmażamy na maśle wraz z przyprawami,aż całość się zrumieni.

Do cebuli i szalotki dodajemy ugotowane, posiekane na drobno grzyby i smażymy, cały czas mieszając, ok 10 min.

Do grzybów dodajemy pokrojoną kiszoną kapustę, ja miałam swoją, nie gotowałam jej wcześniej.

Do farszu dodajemy wywar z grzybów, i smażymy aż wszystkie soki odparują, a aromat zostanie w farszu.

Na koniec dodajemy natkę pietruszki mieszamy, studzimy.

Do miski wlewamy wrzącą wodę, dodajemy olej, sól, wsypujemy partiami mąkę i wyrabiamy ciasto na gładkie, ja nie dawałam jajka, jeśli ktoś koniecznie chce nie ma problemu może dodać.

Ciasto wałkujemy partiami, wykrawamy małe kółka, nadziewamy farszem, zlepiamy jak pierogi po czym łączymy rogi, tworząc uszko, środek ja zlepiam palcami by powstała niby kokardka.

Gotujemy w osolonym wrzątku 2-3 min od zagotowania.




















Komentarze