Ciasto czekoladowo-kawowe z czekoladą i prince polo













 Ciasto proste, wilgotne i pyszne, troszkę się bałam bo robiłam go z głowy, razem z synem, który najchetniej dodał by do niego jeszcze całą masę innych składników, ale ciasto wyszło fantastycznie i dzielę się z wami.


Składniki

  • jaja 2 szt
  • mąka tortowa 2 szkl
  • kakao 4 łyżki
  • kawa rozpuszczalna 2 łyżki
  • śmietana 12% 200 g
  • mleko 2 % 1/4 szkl
  • olej rzepakowy 1/2 szkl ok 100ml
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • soda oczyszczona 1 łyżeczka
  • cukier waniliowy 30 g
  • cukier puder 3/4 szkl
  • czekolada mleczna 50 g
  • ciastka 3 szt małe prince polo



 Do misy robota wbijamy jaja, dodajemy śmietanę, mleko, olej, oba cukry i miksujemy, by wszystko się połączyło, ok 2-3 min to nie ma być ubite.
 Mąkę mieszamy z kawą, kakaem, proszkiem, sodą
Do masy jajecznej dodajemy mąkę czyli sypkie składniki.Miksujemy aż się połączy wszystko na jednolitą masę. Czekoladę kruszymy na małe kawałki, ja uzyłam tej co mi zalegała w szafkach, wszak wyrzucać to grzech więc wylądowała w cieście.
 Ciasteczka, typu prince polo, może być jakieś inne, starłam na grubych oczkach tarki do jarzyn.
 Do ciasta dodajemy czekoladę, mieszamy lekko by troszkę weszła w środek.
Na koniec dodajemy starte ciasteczka i mieszamy.
Ciasto wylewamy do foremki, moja keksowa 35x12 cm i pieczemy 45min w tem 180st, do suchego patyczka.





























Komentarze

Prześlij komentarz