Drożdżowe pampuchy z sosem owocowym


Sposób przygotowania

Ciasto ;
Drożdże ,letnie mleko, łyżka cukru i 3 łyżki mąki dać do miski, wymieszać i czekać aż zaczyn wyrośnie.

W tym czasie jaja ubijamy na puszystą masę z cukrami,gdy będą bardzo ubite dodajemy po łyżce oleju i nadal ubijamy.

Ubite jaja dodajemy do zaczynu i mieszamy.
Następnie dodajemy mąkę, najpierw mieszamy łyżką , po tem gdy będzie już gęste wyrabiamy ręcznie,aż stanie się elastyczne.
Odstawiamy do wyrośnięcia ,aż podwoi swoją objętość.

Kolejno wałkujemy na placek ok 2-3 cm i wykrajamy koła, znów zostawiamy do wyrośnięcia.
Go garnka dość dużego wlewamy wodę , dajemy sitko lub obwiązujemy ścierką i gdy woda się zagotuje układamy nasze kluski, sitko ma nie dotykać wody, przykrywamy pokrywką i na małym ogniu parujemy je 10-15 min.Jeśli macie naczynie do gotowania na parze to nalezy go uzyć, ja nie mam :/

SOS :
Owoce myjemy i łaczymy z miodem i maślanką miksujemy i polewamy nasze gotowe kluski.



Porada autora

Pierwszy raz robiłam z olejemy wyszły wspaniałe , do tej pory dodawałam stopioną margarynę.

Składniki

CIASTO :
  • drożdże 1/2 opakowania 100g
  • mleko 2 % 300 ml
  • mąka tortowa 600 g./ok może więcej
  • jaja 2 szt
  • cukier waniliowy 30 g
  • cukier kryształ 1/2 szkl
  • olej rzepakowy 8 łyżek
Sos Owocowy
  • borówki 1 szkl
  • truskawki świeże 1 szkl
  • maślanka 500 ml
  • miód płynny 3 łyżki




Komentarze

  1. Uwielbiam pampuchy, u mnie nazywa się to kluskami czy bułkami na parze. Uwielbiam z jagodami, które pakuję do środka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak to dokładnie to samo , ja nie daję do środka bo u mnie chcą je czyste , więc robię puste, a polewam po wierzchu, jedyny minus to czas :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz