Sernik na ciemnym kruchym cieście z konfiturą figową


Sernik z musem figowym ;
Składaniki ciasto ;
1/2 kostki margaryny
2 żółtka
2 łyżki śmietany 18%
400 g mąki tortowej
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szkl cukru brązowego
Składniki may serowej;
1 kg twarogu  aksamitnego dr Oetker
6 jaj
1 szkl cukru brązowego / można zmielić na puder
4 łyżki konfitury figowej

1 opakowanie budyniu Dr.Oetker smietankowy
1/2 kostki margaryny
Z podanych składników na ciasto ,zarabiamy je dość szybko ,wszystko razem wyrabiając następnie ,wkładamy do lodówki na 30 min .Po tym czasie tortownicę o średnicy 27cm  wylepiamy ciastem kruchym , ja robiłam samo dno .Zapiekamy ok 15 min w tem 180st .
Masa serowa ;
Margarynę ucieramy z cukrem i żółtkami na gładką masę , dodajemy porcjami twaróg dr,oetkera , nie trzeba go już mielić , nadal ucieramy na wolnych obrotach .Następnie dodajemy konfiturę i budyń ( suchy z torebki tylko proszek )
Na koniec ubijamy pianę i łączymy z masą serową .Masę wylewamy na podpieczone ciasto kruche ,na wierch ja dałam wycięte gwiazdki z ciasta kruchego .
Pieczemy i tu jest wiele szkół ,jedni pieką długo w małej temeraturze  , inni szybko w wysokiej ,ja nie mam piekarnika z ustawianiem temperatury ,więc piekłam w 180st przez 30 min , po czym podchyliłam drzwiczki i piekłam jeszcze 1h , wierzch nakryłam folią aluminiową by się nie spiekł za bardzo .Jak widać mój sernik popekał ,ale nie ujmuje mu to smaku , wyszedł przepyszny . Przepis sama skąponowałam i jestem bardzo zadowolona z uzyskanego smaku ,choć nie koniecznie z wyglądu :D Ale praktyka czyni mistrza , więc wszytsko jeszcze przedemną .To mój pierwszy sernik :D 











Komentarze